Шановні колеги! Пропонуємо Вам обговорити актуальні питання щодо впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у практику роботи загальноосвітнього навчального закладу. Кожна думка особлива, а тому заслуговує на увагу, тому в даному розділі пропонуємо висловити свої міркування щодо перспективи впровадження зазначених технологій із зазначенням позитивних і негативних чинників, які можуть впливати на реалізацію зазначеного питання.
top of page


Криворізька загальноосвітня школа
І- ІІІ ступенів №52
Криворізької міської ради Дніпропетровської області

bottom of page
Використання ІКТ на уроці дає вчителю нові можливості, дозволяючи разом з учнем отримувати задоволення від захопливого процесу пізнання, а також за допомогою новітніх технологій зануритися в яскравий барвистий світ, роблячи при цьому процес навчання більш цікавим, різноманітним, інтенсивним. �� +'�
Повністю погоджуюсь з колегами. Світ розвивається і ми разом з ним. Без ІКТ тепер, як без води - ні туди і ні сюди.
Вчителі намагаються застосовувати в своїй роботі нові сучасні технології. Ними використовуються різні додаткові електронні посібники та програми, але не завжди це підходить безпосередньо до підручника. Тому зараз ми змушені розробляти дидактичний забезпечення уроку самостійно з використанням, звичайно ж, мультимедійних технологій.
Впровадження ІКТ дає колосальні можливості, оскільки може ефективно застосовуватися не тільки в передачі знань, а й сприяти саморозвитку учня .
Використання ІКТ на уроках робить їх більш цікавими. Чим цікавіший урок, тим краще учень засвоїть його.
Видатний американський вчений, педагог , філософ , професор Джон Дьюї сказав: “Якщо ми будемо вчити сьогодні так , як ми вчили вчора, ми вкрадемо у наших дітей завтра». Сьогодні діти стали надто комп*ютеризовані, їм не цікаві звичайні підручники, прикольніше застосовувати електронні підручники, долучатися до соц. мереж, викачувати там завдання,робити його вдома ,й висилати це все вчителю... Застосування ІКТ-це крок у майбутнє..крок до соціалізації..Важливо лише підібрати матеріал й зацікавити дитину якоюсь новинкою.
Актуальною нині стала фраза "Хто володіє інформацією, той володіє світом". Сучасний стан застосування інформаційних технологій у всіх галузях потребує розширення їх впровадження в освітній діяльності. Кількість показників, що визначають рівень досягнень у цій галузі, достатньо велика . Особливостями цієї системи показників є акцентування уваги на якості доступу до освітніх мереж. Одним з головних є швидкість надання послуг, які доступні між та у межах національних дослідницьких та освітніх мережах. Крім того, важливим індикатором розповсюдження ІКТ в освіті є частка викладачів, які не пов’язані з інформатикою.
Провідною метою застосування ІКТ на уроці історії є досягнення більш глибокого осмислення навчального історичного матеріалу, образне сприйняття, посилення емоційного впливу історії на особистість учня, його «занурення» в досліджувану епоху. Це відбувається за рахунок використання карт, схем, навчальних картин, відео- та аудіокоментарів, представлених в електронному варіанті.
Цілком згідна з колегами та їх думками з цього питання. Лише хочу доповнити, що до чинників, які гальмують використання ІКТ, відноситься ще громіздка у часовому вимірі підготовка таких уроків у старшій школі (особливо за умови необхідності подання максимуму потрібної інформації за мінімальний проміжок часу)
Використання інформаційних технологій на уроках в початковій школі є одним з найсучасніших засобів розвитку особистості молодшого школяра, формування інформаційної культури. Є підстави вважати, що комп’ютер дозволить більш глибоко розвити резерви дитини, дасть змогу вчителю працювати творчо, ініціативно, з більшою професійною майстерністю. Але поряд з перевагами використання ІКТ виникають різні проблеми як при підготовці до таких уроків, так і під час їх проведення.
Використання комп'ютерних програм на уроках породжує в учнів інтерес, якого так часто не вистачає під час навчання. Сама присутність комп'ютера робить урок незвичним та незабутнім, а значить, запам'ятається велика частина того, про що йшлося.
Сучасні ІКТ підвищують якість навчання й освіти, дають змогу людині успішніше й швидше адаптуватися до навколишнього середовища, до соціальних змін. Це дає кожній людині можливість одержувати необхідні знання як сьогодні, так і в майбутньому. Також, сучасні технології підвищують пізнавальну активність учнів за рахунок різноманітної відео- та аудіоінформації; здійснюють контроль завдяки тестуванню і системі запитань для самоконтролю. Враховуючи вище зазначені коментарі, до недоліків можна ще й додати те, що у робочому графіку вчителів не відведено час для дослідження можливостей Інтернет.
Використання інформаційних технологій відкривають доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, надають абсолютно нові можливості для творчості, дозволяють реалізовувати принципово нові форми і методи навчання. Інформаційно-комп’ютерні технології здійснюють вплив на емоційну сферу молодшого школяра, сприяючи підвищенню пізнавальної активності, підвищенню інтересу до предмета та навчання взагалі, активізації навчальної діяльності учнів.
Як показує практика, учні з інтересом засвоюють навчальний матеріал, коли використовуються інформаційно – комунікаційні технології. При правильному підході ІКТ підсилює їх мотивацію. Крім того, активізується увага учнів, розвиваються пізнавальні процеси, мислення, набувають розвитку уява і фантазія. ІКТ дозволяє активно залучити учнів до навчального процесу. У дітей змінюється, відношення до комп’ютера. Вони починають сприймати його як універсальний інструмент для роботи в будь-якій сфері людської діяльності, а не тільки як інструмент для ігор. Щодо недоліків, то я згодна із попереднім коментарем Ірини Григорівни.
Впровадження сучасних ІКТ у практику роботи ЗНЗ є необхідним і дуже важливим кроком у сучасній системі освіти. Позитивним є те, що ІКТ здійснює значний вплив на емоційну сферу молодшого школяра, сприяючи підвищенню пізнавальної активності, підвищенню інтересу до предмета та навчання взагалі. Для вчителя - це можливість подавати інформацію так, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня. До недоліків можна віднести наступне: відсутність технічного забезпечення у кожному кабінеті, недостатня комп`ютерна грамотність кожного вчителя.