Шановні колеги! Пропонуємо Вам обговорити актуальні питання щодо впровадження сучасних медіаосвітніх технологій у практику роботи загальноосвітнього навчального закладу. Кожна думка особлива, а тому заслуговує на увагу, тому в даному розділі пропонуємо висловити свої міркування щодо перспективи впровадження зазначених технологій із зазначенням позитивних і негативних чинників, які можуть впливати на реалізацію зазначеного питання.
top of page


Криворізька загальноосвітня школа
І- ІІІ ступенів №52
Криворізької міської ради Дніпропетровської області

bottom of page
Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у початковій ланці – це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа.
Медіаосвіта – частина освітнього процесу, спрямована на формування в суспільстві медіакультури, підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою мас-медіа, включаючи як традиційні (друковані видання, радіо, кіно, телебачення), так і новітні (комп’ютерно опосередковане спілкування, інтернет, мобільна телефонія) медіа з урахуванням розвитку інформаційно-комунікаційних технологій.
Безперечно, ефективність медіаосвіти цілком залежить від рівня відповідної підготовки педагогів. Тому найважливішим аспектом медіаосвіти є медіаосвіта вчителів
Сучасні медіаосвітні технології є важливими в системі освіти. Учні повинні вміти користуватися інформацією, а школа повинна їм у цьому допомогти.
Медіаосвіта є достатньо ефективним шляхом підвищення рівня обізнаності всіх верств суспільства за багатьма напрямами просвітництва. Серед форм освіти засобами масової інформації одне з найважливіших місць займає батьківська просвіта, яка є підґрунтям для розвитку здорового та повноцінного суспільства.
Впровадження медіаосвітніх технологій дозволяє вирішити такі актуальні завдання: підготовка до життя у сучасних інформаційних умовах, уміння критично сприймати інформацію, створення умов для медіатворчості. Формування медіакультури завдяки засобам і матеріалам медіа, забезпечує розвиток пізнавальних інтересів, художнього сприймання, критичного мислення, творчих здібностей.
Але, на жаль, соціально-економічні умови в державі не дозволяють використовувати такі технологічні можливості у повному обсязі.
Не всі учні ще вивчають медіаосвіту, але наявність навіть одного курсу за вибором для старшокласників або факультативу змінює атмосферу в школі, дітям цікаво це вивчати, адже вони відчувають, що медіаосвіта — це про їхнє сьогоднішнє життя, яке вже великою мірою віртуалізувалося і минає у взаємодії з медіа.
Повністю згідна з колегами на цю тему. І я думаю, що вчителі давно готові до впровадження медіа технологій. Проте не голими руками, друзі! Якби шановне міністерство оснащувало шкільні кабінети необхідною апаратурою - даний процес відбувався би зі швидкістю, у рази більшою. Чи не так?
Впровадження медіа технологій на сучасному етапі є нагальною практичною потребою. Система української освіти, яка перебуває в процесі реформ, потребує нових поглядів і ідей. І саме вчителям потрібно швидко опанувати дедалі більші об’єми інформації, бути здатними до професійного саморозвитку та критичного сприйняття значного потоку інформації й активно впроваджувати нові інформаційні технології у процес навчання. Необхідно донести до дітей думку, що комп’ютер - це не тільки ігри і друзі в соціальних мережах, але й практичний помічник у навчальній діяльності.
Людство постійно розвивається.темп змін невпинно пршвидшується.І для людства, і для країни стає дедалі важче вміти реагувати на ці зміни, щоб не залишитися осторонь прогресу. Особливе значення грамотної роботи з інформацією має тоді, коли мова йде про дітей та підлітків. У них немає життєвого досвіду, вони схильні сліпо наслідувати привабливі образи. але треба не забороняти, а вміло працювати з інформацією. саме на це спрямовані уроки з медіаграмотності.
Стрімкий розвиток у сучасному світі інформаційно-комунікаційних технологій та системи мас-медіа нагально потребує цілеспрямованої підготовки особистості до вмілого і безпечного користування ними. На взаємодію із різноманітними медіа (преса, радіо, кіно, телебачення, Інтернет) припадає вагома частка в “бюджеті” вільного часу громадян України, чим зумовлюється їх значний вплив на всі верстви населення, передусім дітей і молоді. Дуже часто цей процес не контролюється ні батьками, ні вчителями, а “фільтрувати” великі потоки інформації сучасній молоді досить складно, не володіючи основами медіаосвіти. Тому це є однією з важливих функцій педагога . Навчити учнів правильно користуватися медіаосвітніми технологіями.
Сучасна освіта немислима без використання засобів масової комунікації й інформаційних технологій. А медіаосвіта за допомогою засобів масової комунікації покликана формувати культуру комунікації, уміння усвідомлено сприймати, критично осмислювати, інтерпретувати медіатексти з метою розширення загальних, комунікативних та творчих здібностей сучасного учня. Тому впровадження медіаосвітніх технологій в практику роботи загальноосвітнього навчального закладу є особливо необхідним на сучасному етапі становлення освіти. Серед недоліків можна виділити наступні: відсутність належного оснащення навчальних закладів технологічними засобами, непідготовленість педагогів.
Процеси у суспільстві, обумовлені переходом від індустріального до інформаційного, викликають необхідність трансформацій, які відбуваються у всіх сферах життєдіяльності під впливом інформаційних технологій. Інформаційне суспільство – це суспільство духовного та інтелектуального розвитку людини. Отже, в осмисленні духовної еволюції особливе місце займає дослідження становлення нових ціннісних орієнтацій інноваційної особистості під впливом новітніх інформаційних технологій. У цих умовах загальна середня освіта України вимагає радикальних змін та модернізацій, тому впровадження сучасних медіаосвітніх технологій у практику роботи загальноосвітнього навчального закладу є дуже корисним і необхідним.
Впровадження сучасних медіаосвітніх технологій у практику роботи загальноосвітнього навчального закладу є важливим кроком у сучасній системі освіти. Сучасна людина для успішної життєдіяльності не може залишатися осторонь інформаційних потоків. Людина повинна вміти не тільки віднайти потрібну інформацію, а ще й вміти її виокремити з великого потоку. Саме тому потрібно вміти працювати з інформацією. Негативним чинником при цьому може бути недостатнє матеріально-технічне забезпечення для досягнення поставленої мети.